Populární značka Vans má bouřlivou historii

Kalifornskou společnost Vans , která se specializuje na výrobu atletické obuvi a oděvů, založila v roce 1966 Paul Van Doren. Jeho matka, která pracovala jako švadlena v místní obuvnické společnosti, vyvolala zájem o boty. Snem mladého Paula bylo zahájit vlastní podnikání, se kterým mohl pracovat také se svým bratrem Jamesem a několika přáteli. Po čtyřech letech tvrdé práce se z Vans stala vyhledávaná značka atletické obuvi s řetězcem obchodů mimo Kalifornii.

Turbulentní sedmdesátá léta a vzestup Vansů

Následovala produktivní sedmdesátá léta, která si přála rozvíjet hudbu, film, umění a sport. Mládí mělo své sportovní a hudební idoly - Sean Penn, James Dean, John Travolta, kteří udávali trendy v oděvech a módních stylech. Sean Penn se objevil v Rychlých dobách na Ridgemont High v roce 1982 v modelu značky Vans, čímž se zvýšil jeho raketový vzestup. Pokud jste neměli trenéry Vans - byli jste absolutním outsiderem pro své okolí.

Expanze podnikání mimo Severní a Jižní Ameriku

Vans boty a oděvy se prodávaly v jiných zemích a později po celém světě. Společnost Vans rozšířila a zaměřila svůj výrobní program na modely vhodné pro cyklistiku a basketbal a samozřejmě pro skateboarding. Fanoušci skateboardingu se stali cílovou skupinou, která se u bot Vans stala velmi oblíbenou. V roce 1976 Paul Van Doren najal svého bratra Jamese, aby vedl společnost, aby mu dal prostor pro jeho vlastní koníčky a sebevyjádření.

Konkurence dodávek a bankrot

Úspěch však nemusí trvat věčně a odpočívat na vavřínech není dobré. Dodávky začaly bojovat s konkurencí Adidas a Nike, které se také specializují na sport. Po počátečním úspěchu zasáhla nejnižší bod. Ani kolekce bot na breakdance mu slávu nevrátila. V roce 1984 to bylo blízko bankrotu. Tehdy se Paul Van Doren vrátil do hry.

Záchrana dodávek a nová firemní strategie

Paul Van Doren - zakladatel společnosti vyvinul novou produkční a obchodní strategii založenou hlavně na kvalitě tenisek Vans . V roce 1987 se společnosti podařilo dostat z dluhů. Uvědomil si, že společnost potřebuje novou ikonu a zaměřil se na další propagační a podpůrné činnosti, které by zviditelnily název společnosti. Nová ikona v týmu společnosti je mladý skateboardista z Liverpoolu - Geoff Rowley.

Historie značky Vans

Geoff Rowley - nová ikona Vans

Statný a klidný skateboardista se zájmem o punk se stal zajímavou ikonou značky Vans. V roce 2011 se objevil v malé roli ve filmu režiséra Elgina Jamese - Little Birds, ale jeho hlavním zájmem byl hlavně skateboarding. Z tohoto důvodu byla výroba bruslařských bot rozšířena o funkční dominanci vulkanizovaného procesu. Díky němu se tenisky výrazně odlehčily a pohodlněji se nosí při sportovních aktivitách.

Spolupráce s Warped Tour a Triple Crown

V roce 1995 začala společnost Vans spolupracovat s organizátory cestovního festivalu Warped Tour. Poté uspořádala svůj vlastní festival s názvem Vans US Open of Surfing, kterým chtěla oslovit své fanoušky z řad skateboardistů, BMX, surfařů, punků a surfařů. V roce 1997 zahájila spolupráci s Triple Crown a rozhodla se otevřít svůj vlastní skatepark v Londýně - House of Vans - centrum sportovních a kulturních akcí.

Mediální úspěch a oslava 50. výročí společnosti

Promyšlený obchodní koncept, obezřetné investice, neobvyklý design a zpětná vazba od zákazníků. Takto můžeme charakterizovat společnost, kterou časopis Forbes označil za jasnou oblíbenou mezi malými americkými společnostmi v letech 2000 a 2001. Naštěstí Vans v tomto trendu pokračovala a v roce 2016 oslavila své 50. výročí. Nezklamali své fanoušky a dnešní generaci mladých sportovci se mohou těšit na další skvělou kolekci.